Interview met Mrs Milly

Mrs Milly Interview

Mrs Milly ontwerpt super leuke langbenige creaties, vaak met gestreepte benen in heerlijke zoete kleurtjes!

Maar er komen ook andere schattige creaties van haar hand zoals Puck de IJsbeer en de aapjes Ziggy en Zoë!!

De ontwerper achter Mrs. Milly is Angelique Millonzi. In dit interview kom je alles te weten over Angelique en Mrs. Milly. Veel leesplezier!

Stel je zelf eens kort voor

Mijn naam is Angelique Millonzi en ik ben de ontwerpster achter Mrs Milly. Ik ben 48 jaar en ik woon met mijn man en twee puberzonen in Losser, een dorpje vlak bij de Duitse grens, achter Enschede. Mijn schoonvader komt uit Italië, vandaar mijn mooie buitenlandse achternaam.

Als kind was ik altijd al creatief bezig. Knutselen en tekenen deed ik graag. Ik maakte bijvoorbeeld huizen van karton voor mijn knuffels of kleren van stof en garen voor mijn barbiepoppen. Uiteindelijk heb ik het tekenen en schilderen voortgezet op de Kunstacademie. Na de academie ben ik altijd blijven schilderen en tekenen naast een vaste baan, totdat ik in 2017 het haken opnieuw heb ontdekt. Dit bleek ik nog veel leuker te vinden dan het illustreren: eigenlijk ontwerp en bedenk ik nog steeds allerlei figuren en poppen maar nu werk ik ze in 3D uit in plaats van in 2D. Ik wil nog zoveel moois ontwerpen en hoop jullie nog veel van mijn creaties te kunnen laten zien!

Angelique Millonzi

Hoelang haak je al? Heb je het jezelf aangeleerd?

Als kind leerde ik haken en breien van mijn moeder. Mijn moeder was erg creatief en maakte al onze kleding zelf, ze kon heel goed naaien, breien en haken.

Een aantal jaren geleden ben ik opnieuw gaan haken door Marjan Schepers, oftewel Millionbells. Zij haakte de mooiste dingen en heeft me aangestoken met deze heerlijke verslaving. Het allerleukste vind ik het ontwerpen: het bedenken, het haken, het eindeloos weer uithalen omdat het niet is wat je wilt (oké, dit stukje is soms minder leuk 😉) en uiteindelijk het resultaat. Ik geniet nog steeds van dit proces, waarbij een hersenspinsel gerealiseerd wordt tot een amigurumi.

Schaapje Lize, haakpatroon
Rendier, haakpatroon

Waarom heb je voor Mrs Milly gekozen?

Eerst ontwierp ik onder de naam Angelique Millonzi Designs, maar dat was een hele mond vol. Toen ik een website ging maken heb ik gelijk de merknaam veranderd in Mrs Milly: Mrs omdat ik getrouwd ben, en Milly is eigenlijk een verkorting van Millonzi. Dit is een stuk makkelijker te onthouden!

Poedel Pippa, haakpatroon
Eenhoorn Lilly, Mrs Milly

Waar haal jij jouw inspiratie vandaan?

Die komt vanzelf, daar ben ik erg blij mee. Meestal wanneer ik een amigurumi bijna af heb komt het volgende idee. Ik krijg niet honderd ideeën tegelijk gelukkig! Ik heb een voorkeur voor lief, zoet en schattig en dieren zijn mijn favoriete onderwerp. Daarnaast hou ik erg van het werken met strepen en stippen en probeer ik haakplezier en vrolijkheid door te geven via mijn patronen en ontwerpen.

Beschrijf jouw werkplek eens, wat mag daar echt niet ontbreken?

Ik heb twee werkplekken. Beneden in de woonkamer staat een bureau met mijn laptop en een mand met garen. Wat ik bedenk kan ik zo gelijk invoeren op de laptop. Wanneer ik even tijd heb ga ik verder met mijn project en ondertussen ben ik er op mijn vrije dagen toch voor de jongens wanneer ze uit school komen en kan ik wat huishoudelijke klusjes tussendoor doen. Op zolder heb ik nog een kleine kamer waar ik alles opsla. Daar staat mijn bescheiden voorraad garen (het is echt niet veel, het zou in 1 bigshopper passen) en waar ik kan gaan zitten als ik echt even rustig verder wil werken. Mijn amigurumi’s sla ik hier stofvrij en donker op zodat ze niet verkleuren.

Werkplek Mrs Milly

Stel je zou een heel ander beroep moeten kiezen, wat zou je dan graag doen?

Ik zou graag fulltime willen haken en workshops geven!

Waar ben je op dit moment mee bezig?

Ik zit al een tijdje in de kerstsfeer. Mijn kerstman, Mrs. Claus en een lief kerstelfje staan nu online.

Verder werk ik aan een een nieuw project, maar daar kan ik nu nog niets over vertellen....

Zara en Ziva, patroon zebra
Kerstelfje, patroon Kerst

Wil je meer zien?

Neem eens een kijkje op Facebook: Mrs Milly of op haar website: Mrs Milly

Angelique heeft ook een Etsy Shop  👉 Mrs Milly

Maar je mag natuurlijk ook de patronen rechtstreeks bij Mrs Milly bestellen!

Stuur haar dan een berichtje of een e-mail: angeliquemillonzi@gmail.com

Wil je graag een interview met een andere ontwerp(st)er lezen? Laat het me weten en ik ga kijken of ik deze ontwerp(st)er een paar vragen mag stellen!